Kaikista palautuksista on sovittava kanssamme etukäteen ja sinun on tehtävä asianmukainen ilmoitus ensisijaisesti chatin kautta. Asiakaspalvelumme lähettää sinulle vastauksena tarkat palautusohjeet. Pyrimme pienentämään hiilijalanjälkeämme ja välttämään edestakaista pakettiliikennettä, joten kaikkia tuotteita ei tarvitse lähettää meille takaisin. Tästä syystä ethän palauta pakettia meille omatoimisesti ennen kuin olet saanut asiakaspalvelustamme vastauksen ohjeineen.
Maksaako palauttaminen jotakin?
Palautus on sinulle aina maksutonta, kunhan teet sen asiakaspalvelumme sinulle henkilökohtaisesti antamien ohjeiden mukaisesti ja lähetät paketin Suomesta. Palautuksista ei peritä toimitus- tai käsittelykuluja.
Miten kauan tilauksen jälkeen voin vielä vaihtaa tai palauttaa tuotteita?
Kaikilla mobiilitarvikkeillamme on 30 päivän täysi tyytyväisyystakuu ja vaihto- ja palautusoikeus. Tämä 30 päivän ajanjakso lasketaan alkaneeksi siitä päivästä, kun vastaanotat tilauksesi. Palautuksen ei tarvitse saapua takaisin varastollemme tämän 30 päivän aikana, vaan riittää, että ilmoitat määräajan kuluessa asiakaspalveluumme halukkuudestasi vaihtaa tai palauttaa tuotteen tai tuotteita tilauksestasi.
Muilla tuotteilla kuin mobiilitarvikkeilla (pl. lahjakortit) on lain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeusaika. Palautettavan tuotteen tulee olla edelleen myyntikuntoinen, eli esim. puhelinta ei ole otettu käyttöön. Käyttöönotoksi katsotaan esimerkiksi käyttäjätilin luominen tai sovellusten asentaminen laitteeseen. Nappikuulokkeilla ei hygieniasyistä ole lainkaan vaihto- ja palautusoikeutta.
Palautuksen lähettäminen
Pakkaa palautettava tuote huolellisesti ja noudata asiakaspalvelumme antamia palautusohjeita. Mikäli haluat palautuksestasi kuitin, palautus tulee tehdä Postin toimipisteessä ja pyytää lähettämään palautus pakettina. Tällöin saat palautukselle lähetystunnuksen ja paketti palautuu varastollemme nopeammin kuin kirjepalautus, jonka kulku voi kestää jopa 14 arkipäivää. Huomioithan, että palautuksia käsitellään isompi erä kerralla, joten palautuslähetyksen perillemenon jälkeen sinun kannattaa varautua ainakin muutamien päivien käsittelyaikaan ennen kuin pääsemme hyvittämään summan sinulle.
Palautuslähetys on tehtävä viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua yhteydenotostasi asiakaspalveluun. Sinulle ei koidu palautuslähetyksestä tai maksunpalautuksesta erillisiä kustannuksia.
Miten saan rahani takaisin?
Palautamme maksun sinulle samalla maksutavalla, jolla maksoitkin. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksun palautuksesta siihen asti, kunnes palautuksesi on saapunut varastollemme tai olet osoittanut lähettäneesi palautuslähetyksen meille.
Kuluttajansuojalain mukaan maksu on aina palautettava samalla maksutavalla, jolla tilaus on tehty. Laskulla ja/tai lahjakortilla maksettuja tilauksia ei siis voida hyvittää rahaksi. Mikäli palautat vain osan tilauksesta ja olet käyttänyt sen maksuun lahjakorttia, hyvitys tehdään ensisijaisesti lahjakortille.
Palautustapauksissa Klarnan tai Walleyn laskuihin tulee päivittää oikea summa. Klarnan laskujen maksuaika on mahdollista pysäyttää palautuksen ajaksi, ja päivitämme laskullesi oikean summan kun palautus on käsitelty. Myös Walley-laskut päivitetään, kun palautus on käsitelty, mutta jos eräpäivä lähestyy ja palautusta ei ole vielä käsitelty ja siten summaa päivitetty, voit ottaa yhteyttä Walleyn asiakaspalveluun.
Vahingonkorvausvastuu
Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuden ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Jos tuote on tullut sen käyttämisen, käsittelyn tai palautuslähetyksen puutteellisen paketoinnin takia myyntikelvottomaksi, vastaat palautettavasta tavarasta sen koko arvolla.