Jos huomaat, että saman tilauksen veloitus on mennyt kahteen kertaan, kannattaa aivan ensimmäiseksi varmistaa, saitko myös kaksi tilausvahvistusta. Jos sait ja niillä on myös kaksi eri tilausnumeroa, on tilauksesi tehty ja maksettu kahteen kertaan. Mikä tämä ei ollut tarkoituksesi, voimme totta kai perua näistä toisen. Nopein tapa pysäyttää ylimääräisen tilauksen käsittely on pyytää tilausnumeron kera tilauksen perumista chat-apuriltamme Valpulta heti, kun huomaat tuplatilauksen, niin tiedämme jättää sen lähettämättä. Usein myös varastomme huomaa nämä identtiset tilaukset ja voimme tiedustella asian tarkoituksenmukaisuutta sinulta. Jos tuplatilaus ehtii lähteä matkaan, on sinulla totta kai palautusoikeus ja saat rahasi takaisin - ei huolta!
Kaksi veloitusta, yksi tilausvahvistus
Mikäli sait vain yhden tilausvahvistuksen, mutta maksu on mennyt kahteen kertaan, kannattaa ensin varmistaa, onko maksuilla eri viitenumerot ja ovatko ne todella maksuja vai vasta katevarauksia. On mahdollista, että toinen maksusi ei rekisteröitynyt järjestelmäämme koska esimerkiksi kiitos tilauksestasi -sivulle palaaminen on jostakin syystä epäonnistunut. Näin vain yksi tilaus on muodostunut meidän päässämme. Jos maksu näkyy tilitapahtumissasi veloituksena kahteen kertaan ja esimerkiksi eri viitenumeroilla, niin hyvitämme toki ylimääräisen alkuperäiselle maksutavallesi!
Ylimääräinen katevaraus
Kannattaa tarkistaa myös verkkopankistasti, ovatko molemmat tai toinen veloitus vielä katevarauksia vai varsinaisia maksuja. Jos tilauksia on muodostunut vain yksi, ylimääräinen katevaraus yleensä poistuu itsekseen noin 10 pankkipäivän kuluessa eikä veloitusta tule kuin yhteen kertaan. Jos maksu kuitenkin menee kahteen kertaan tililtäsi ja tilauksia on vain yksi, hoidamme tietysti asian kuntoon ja palautamme ylimääräisen maksun alkuperäiselle maksutavallesi. Jos katevaraus ei poistu, olethan meihin yhteydessä niin selvitetään asia.
En tiedä, montako tilausta muodostui
Tarkista ensin saamiesi tilausvahvistusten määrä ja vertaa sitä veloitusten määrään valitsemallasi maksutavalla. Jos maksuja on yksi ja tilauksia vain yksi, ei tilaus ole mennyt tuplana pankkiin eikä meidän järjestelmäämme. Jos saat jostain syystä toisenkin tilausvahvistuksen, olethan meihin uudelleen yhteydessä niin selvitetään asia.